2024. április 26. 12:25
Kezdőlap Blog

A két Márquez kezdte a legjobban a jerezi hétvégét, Pedrosa volt a leggyorsabb KTM-es a nyitányon

0

Álex Márquez volt a leggyorsabb a Spanyol Nagydíj első szabadedzésén, több mint fél másodperccel megelőzve bátyját, Marcot. Utánuk a két gyári Aprilia következett, míg a KTM-nél a szabadkártyával szereplő Dani Pedrosa volt a leggyorsabb.

A Moto3-as és a Moto2-es mezőny után a MotoGP versenyzői is megkezdték a Spanyol Nagydíj hétvégéjét. Az első szabadedzés előtt verőfényes napsütés fogadta a pilótákat, akik egyébként kivétel nélkül lágy első és közepes hátsó gumin kezdték meg a 45 percig tartó körözést.

Acosta a két dobogója után a kedvenc pályáján szerzi majd meg az első győzelmét? – hétvégi menetrend

Az első próbálkozásoknál sokan egymás után zúdultak be a célba, közülük Álex Márquez volt a leggyorsabb 1:40.533 másodperccel. A spanyol versenyzőt azonban sokan megelőzték, végül honfitársa, Maverick Viñales állt az élre 1:39.113-mal. Francesco Bagnaia viszont a kivezető kör után visszahajtott a bokszba.

A második körök után Raúl Fernández 1:38.637-tel vette át a vezetést, Viñales pedig visszaesett a második pozícióba. Ugyanakkor nem sokáig volt az eredményjelző tetején, hiszen a harmadik körükkel a Márquez testvérek álltak az élre: közül Marc volt a gyorsabb 1:37.376-tal, 215 ezreddel megelőzve Álexet, aki azonban aztán 28 ezredre megközelítette bátyját. Stefan Bradl a huszonharmadik helyen állt, de nála nem ez számított, hanem az, hogy számos alkatrészt tesztelt.

Egy ideig aztán nem változott az élmezőny sorrendje, majd 15 perc elteltével Marc Márquez 239 ezredet javított az abszolút legjobb időn. Ezután sokáig csak köröztek a pilóták, majd 20 perccel a leintés előtt Johann Zarco bukott a 8-as kanyarban. Az LCR Honda versenyzője épségben megúszta az esést, a motorja azonban már kevésbé.

A hajában, ahogyan az ilyenkor lenni szokott, beindultak az események. Előbb Marco Bezzecchi orrolt meg Pedro Acostára, aki szerinte feltartotta őt, míg Augusto Fernández a 2-es kanyarban esett el. Ami a köridőket illeti, szűk 4 perccel a vége előtt a két lágy abroncson lévő Álex Márquez vette át a vezetést 1:36.630-cal.

Végül a két Gresini maradt az élen, mögöttük pedig Viñales 591 ezredes hátrányban lett a harmadik, megelőzve Aleix Espargarót, Franco Morbidellit és Bezzecchit. A KTM-esek közül a tesztpilótaként szabadkártyával szerelő Dani Pedrosa lett a legjobb a hetedik helyen, mögötte Brad Binder, Jorge Martín és Acosta egészítette ki az első tízet. A gyári Ducatik mindössze a tizenkettedik, illetve a tizenharmadik helyen végeztek Bagnaiával és Enea Bastianinivel. Ami a Hondákat illeti, az utolsó hét helyből öt az övék lett, ráadásul Luca Marini még Bradlt sem tudta megelőzni, és utolsóként zárt.

A MotoGP első jerezi szabadedzésének végeredménye

Átmenetileg kerekesszékbe került Dovizioso, miután számos törést szenvedett az edzésbalesetében

0

Andrea Dovizioso ismét hírt adott magáról, illetve állapotáról. Az olasz exversenyző felsorolta, hogy milyen sérüléseket szenvedett, és elárulta, ideiglenesen kénytelen kerekesszéket használni.

Ijesztő hírek érkeztek két és fél hete Andrea Doviziosóról. A Honda, a Yamaha és a Ducati korábbi MotoGP-pilótája motokrosszedzés közben esett el, és először a kormánynak, majd a talajnak csapódott nagy erővel. A tizenötszörös királykategóriás futamgyőztest először a firenzei kórházba szállították, ahol megállapították, hogy a feje nem sérült komolyabban, így nincs életveszélyben.

Doviziosót helikopterrel szállították kórházba, súlyosan megsérült egy bukásban

Ettől függetlenül komoly sérüléseket szenvedett: azt már kezdetben is lehetett tudni, hogy a kulcscsontját műteni kell, valamint a csuklója is eltört. Azonban a lista vége messze nem itt van, és erről nemrég az érintett is beszámolt, aki azóta átkerült a sassuolói kórházba, majd hazamehetett. Dovizioso egy videón keresztül üzent rajongóinak.

Nem számítottam rá, hogy múlt héten ennyi szeretetet kapok – kezdte. – A WhatsAppon, a közösségi médián keresztül szerettem volna nagy köszönetet mondani, és tájékoztatni titeket a helyzetemről. A jobb kulcscsontom eltört, meg kellett műteni, mert nem volt jó állapotban, és rendbe kellett hozni a szalagot. A többi törés nem komoly, csak egy kis türelem kell hozzá. Eltört két bordám, három csigolyám, kicsit elrepedt a szegycsontom. A bal térdemben szintén károsodott az ideg, a lábfejem kicsit lebénult, de az már helyrejött. Emellett eltört a csuklóm, van egy kisebb törésem a medencecsont csípőízületénél. Erre tekintettel kell lennem, ezért két-három hétig kerekesszéket kell használnom.”

Dovizioso hírt adott az állapotáról a motokrosszozás közben elszenvedett balesete után

„Hiszem, hogy ami az életben történik velünk, amikor ilyen ütéseket kapunk, az lehetőséget ad arra, hogy tisztább legyen a fókuszunk, hogy megértsük, miért akarunk élni, és mit akarunk csinálni – folytatta. – Feldolgozom [a történteket], most sok időm van gondolkodni, de úgy vélem, ebből pozitívumokat is el lehet vinni. Meg akartam köszönni a körülöttem lévő embereknek, nagyon szerencsésnek tartom magam.”

Yuri [Naldini, Dovizioso személyi edzője – a szerk.] az az ember, aki rengeteg szép pillanatot élt át, de ebből következően sok nehezet is, mint ez, mert amikor az embert a földön találják úgy, hogy vissza kell nyernie az eszméletét, és összetörte magát, azok kemény pillanatok – fogalmazott. – Aztán ott van Fabrizio Borra: 2005 óta ismerjük egymást, ami barátsággá és kölcsönös tiszteletté vált. Minden alkalommal, amikor meglátja a számomat a telefonján, reagál, és ez a megfelelő irányba történő terelés sokat számít. Dr. [Giuseppe] Porcellini: nem ez volt az első alkalom, hogy megoperált, mindig nagyon segítőkész volt, és most is sikerült elkényeztetnie, elvégzett egy nagy kulcscsontműtétet, miközben a testem többi részét is kezelte.”

Dovizioso és Petrucci is hírt adott magáról a súlyos motokrosszbaleset után (képek)

Kemény hét volt a sassuolói kórházban, de az egész csapat tett róla, hogy a lehető legjobban éljem meg ezt a hat napot – hálálkodott. – Szeretnék köszönetet mondani mind a firenzei, mind a sassuolói kórháznak. Szeretnék köszönetet mondani annak a ’Grizzly” néven ismert chianni őrültnek, egykori fizioterapeuta barátomnak, mindig sokat számít az ő véleményét hallani, és megnyugtat. A családom, a barátaim nagyon közel álltak hozzám, úgyhogy nagyon köszönök mindent, most pedig újra összerakjuk, és ismét útra kelünk.”

Quartararo nem klasszikus szatellitcsapatot akar látni a Yamahánál

0

Fabio Quartararo úgy véli, a Yamahának olyan szatellitcsapatra van szüksége, amely gyári motorokat kap. A 25 éves pilóta a jerezi tesztről is beszélt, ahol rengeteg alkatrészt ki fognak próbálni, de már a futamhétvégén is kísérleteznek majd.

Fabio Quartararo nemrég szerződést hosszabbított a Yamahával, ami a közvélemény nagy részét meglepte. A hangvillásoknak ugyanis egyelőre továbbra is jelentős a lemaradásuk az európai gyártókkal szemben, ám a francia motoros elárulta, a vezető mérnökökkel folytatott megbeszélés meggyőzte őt a folytatásról.

Hogy mikor lesz érdemi javulás, az továbbra is kérdéses, mindenesetre a folyamatot jelentősen felgyorsítaná, ha 2022 után ismét lenne szatellitcsapatuk. Az elmúlt időszakban a Ducati mindhárom ügyfele felmerült mint potenciális célpont, legutóbb a Pramacról voltak olyan híresztelések, hogy márkát válthat. Ezzel kapcsolatban Quartararónak határozott elképzelései vannak.

Érik a szenzáció: egy értesülés szerint a Pramac „előrehaladott tárgyalásokat” folytat a Yamahával

Ez nagyon fontos – nyilatkozta. – A Yamaha és én is keményen dolgozunk azon, hogy legyen egy szatellitcsapatunk. Szerintem ez kulcsfontosságú, különösen, ha megnézzük, hány kört tudunk megtenni az előszezonban. Ha megnézzük a körök számát, a Ducatihoz képest teljesen más. Akkor az ember sok mindent kipróbálhat, és több versenyzőtől több észrevételt kap. Szóval ez rendkívül fontos. Nem szatellitcsapatról beszélnék, inkább a gyári istálló kiterjesztéséről. Gyári motorokkal és gyári támogatással kell rendelkezniük, és szerintem ez fontos a versenyzők számára. Végső soron az a pilóta a legnagyobb riválisa az embernek, aki ugyanolyan motoron van. Ha pedig van három, az még nagyobb motivációt ad, hogy többet lehet tanulni a többiektől.”

Persze erről leginkább középtávon lehet beszélni, a Yamaha idén csak a gyári alakulatra támaszkodhat. Ennek kapcsán a következő jelentős esemény a hétfői jerezi teszt lesz. Ezzel kapcsolatban megjelentek bizonyos információk, miszerint Quartararo teljesen új motort kap. A francia versenyző pedig csak részben cáfolta ezt az értesülést.

Ha akarjuk, teljesen új motorunk is lehet – fogalmazott a MotoGP hivatalos honlapjának. – Meg tudjuk építeni. Szerintem viszont nincs értelme, mert nem fogjuk tudni, hogy mi működik, és mi nem. Szóval alkatrészről alkatrészre kell tesztelnünk, hogy tisztában legyünk vele, mi működik. Szóval kicsit igazak a spekulációk, de nem fogjuk megcsinálni.”

Persze ettől függetlenül rengeteget fognak kísérletezni, hogy kiderítsék, milyen irányba érdemes haladni a fejlesztésekkel. A hétfői napra, mondhatni, Cal Crutchlow, a Yamaha tesztpilótája valamilyen szinten már előkészítette a terepet, hiszen Barcelonában jó néhány alkatrészt kipróbált. Az ő visszajelzései természetesen szintén kulcsfontosságúak.

Kiderült, hogy a Yamaha mivel készül a jerezi tesztre, nem aprózzák el a fejlesztéseket

„Rengeteg módosítás lesz a motoron – jelentette ki Quartararo. – Nem lesz időnk mindegyik alkatrészt kipróbálni, de ha kettőt-hármat ki tudnánk, és meggyőződhetnénk arról, hogy működnek, az nagyon fontos lenne. Azok között, amiket hétfőn látni fogunk, vannak aerodinamikai, valamint váz- és motorblokkelemek. Továbbá egy csomó olyan dolog, amit Cal Barcelonában kipróbált. Úgy volt, hogy Mugellóban is kipróbálja őket, de nem tudta. Crutchlow és én beszélgettünk az általa kipróbált dolgokról, hogy mit kell még éreznie, ás mit gondol. Úgy vélem, ez fontos.”

Emellett pedig valamilyen szinten a hétvége is a kísérletezésé lesz. Természetesen a hétfői teszten sokkal többet fogunk próbálkozni, de a hétvégén is sok mindennel kísérletezhetünk majd – magyarázta 2020 MotoGP-világbajnoka. – Remélhetőleg egy kis lépést tudunk tenni. Semmilyen nagy dolgot nem várok ezen a hétvégén, de úgy gondolom, minden alkalommal több ötletünk van arra, hogy hol kell javulnunk.”

Marc Márquez az Apriliánál? – Viñales reagált a pletykára

0

Maverick Viñales reagált arra a híresztelésre, miszerint Marc Márquez az Aprilia versenyzője lehet. A 29 éves motoros egyelőre nem foglalkozik a saját jövőjével, a jerezi hétvégét pedig optimistán várja.

Hamarosan indul a Spanyol Nagydíj hétvégéje a MotoGP-ben, és hiába járunk az idény elején, a csütörtöki sajtónap egyik fő témája a pilótapiac volt. Bár Fabio Quartararo személyében egy fontos szereplő jövője nemrég eldőlt, a többségnek továbbra sincs szerződése a 2025-ös idényre. Ez Maverick Viñalesre és Marc Márquezre is igaz.

Ami utóbbit illeti, egyelőre nehéz megtippelni, hogy hol kezdi meg a következő szezont, ő mindenesetre úgy fogalmazott, hogy több ajtó is nyitva áll előtte. Nemrég több pletyka is felröppent vele kapcsolatban, köztük az Aprilia. Amennyiben ez komolynak bizonyul, úgy akár honfitársa helye is veszélybe kerülhet, ő azonban nem aggódik.

Marc Márquez elhagyhatja a Gresinit? – szerinte „minden ajtó nyitva áll” előtte

„Az, hogy ezt a pletykát halljuk, azt jelenti, hogy jó munkát végzünk – nyilatkozta Viñales. – Én inkább a Ducatinál látom őt, mint máshol. Azonban még túl korai ezen gondolkozni. Minden egyes futammal, amelyet teljesítünk, jobb pozícióba kerülök. Hogy erre képes legyek, nem igazán arra van szükség, hogy keressek valami mást, hanem erősebbnek kell lenni. Tovább kell fejlesztenünk magunkat, és csapatként erősnek kell lennünk, együtt kell lennünk, és hinnünk kell abban, hogy valami nagyobbat tudunk elérni, mint Austinban. Jelenleg megvan az önbizalmunk, így az utolsó dolog, amire gondolni szeretnék, hogy változtassak valamin, vagy elkezdjek valami máson gondolkodni. Ezt a munkát az otthoniaknak kell elvégezniük. Nyilvánvalóan vannak szép kihívások ebben a paddockban, nem fogom azt mondani [hogy nincsenek]. Vannak szép kihívások, amelyek minden versenyzőt motiválnak. Austinban viszont történelmet írtunk, ami szép, és a legtöbb ember nagyon boldog volt. Ilyet még soha nem láttam korábban. Ezt csak akkor mondtam, amikor Valentino [Rossi] nyert. Ez egy jó jele annak, hogy jó munkát végzünk.”

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, nemrég Viñalesről is megjelent egy híresztelés, miszerint a Honda ajánlatot tett neki, és ha elfogadja, akkor ő lehet a mezőny második legjobban fizetett versenyzője. Ráadásul arra is lenne lehetősége, hogy a királykategória történetében először a negyedik különböző gyártóval is nyerjen futamot. Ő azonban egyelőre nem foglalkozik ilyesmivel.

Viñales lehet a mezőny második legjobban fizetett versenyzője, ha elfogadja a Honda ajánlatát

Nem tudom, nem sietek – reagált a jövőjével kapcsolatos kérdésre. – Massimo [Rivola, az Aprilia Racing vezérigazgatója] talán többet tud nálam, de nem sietek, meglátom, hogy a többi versenyző merre mozgolódik. Ez azért is fontos, mert jelenleg huszonkilenc éves vagyok. Jobban érzem magam, mint valaha. Hosszú a hajam, és fiatalnak érzem magam. Még mindig rengeteg időm van. Szeretnék itt lenni, a jelenben, a jövőre nem gondolok túl sokat.”

Ahogyan arra ő is utalt, Viñales történelmet írt az Amerikai Nagydíjon, hiszen a MotoGP-korszakban ő lett az első olyan pilóta, aki három különböző márkával is győzni tudott főfutamon. Ezzel feljött a bajnokság harmadik helyére, a közvélemény pedig már azt kezdte el találgatni, hogy hosszabb távon is képes lesz-e csatázni a vb-címért. A spanyol versenyző azonban tisztában van vele, hogy nem mindig lesz ennyire kirobbanó formában.

Arról álmodunk, hogy Jerezben megismételjük ugyanezt – fogalmazott. – Csodálatos lenne, de reálisnak kell lennünk. Okosnak és intelligensnek kell lennünk. Nem minden hétvége lesz olyan, mint az austini, az a fontos cél, hogy minden nap küzdjünk, hogy a csúcson legyünk, és próbáljuk a lehető legjobb teljesítményt nyújtani a motorunkkal. Jerez egy olyan pálya, amelyet a spanyol pilóták nagyon jól ismernek, és az összes gyártó sokat tesztel [itt], úgyhogy szép kihívás lesz dolgozni és harcolni. Semmilyen negatívumot nem látok ezen a pályán a motorunkat illetően. Versenyképesnek és nyugodtnak kell lennünk, hogy a [megfelelő] szinten legyünk. Fontos, hogy azon a szinten legyünk, amelyen Portimãót és Austint elhagytuk. Ezután jön egy teszt, amely fontos. Ez egy kihívásokkal teli hétvége lesz, és nagyon boldog leszek, ha győzelemmel zárul.”

Hoppá, jön a „Sztárbox MotoGP-kiadása”, Pedrosa elfogadta Lorenzo kihívását

0

Jorge Lorenzo kihívta Dani Pedrosát egy bokszmeccsre, amit a KTM tesztpilótája el is fogadott. A helyszín már meg is van, már csak az a kérdés, hogy pontosan mikor és milyen szabályokkal fog összecsapni a két korábbi rivális.

Dani Pedrosa hamarosan versenykörülmények között fog motorra ülni, hiszen szabadkártyával részt vesz a Spanyol Nagydíjon. A KTM tesztpilótája tehát most minden erejével a jerezi szereplésre koncentrál, de az edzéseket utána sem hagyhatja abba, és nem csak azért, mert talán nem ez lesz az utolsó futamhétvégéje, hanem mert elfogadott egy érdekes kihívást.

A spanyol versenyző összesen tizennégy éven át versenyzett Jorge Lorenzóval egy mezőnyben a gyorsaságimotoros-világbajnokság különböző kategóriáiban. Ezalatt számos csatát vívtak, és volt olyan időszak, amikor finoman szólva sem ápoltak jó kapcsolatot. Ez azonban már elmúlt, nemsokára viszont ismét összecsapnak, méghozzá a ringben. Mindez az ötszörös világbajnok fejéből pattant ki.

Szia, Dani! Mint láthattad, a napokban elkezdtem bokszolni – kezdte az Instagram-oldalára feltöltött videóban. – Mint tudod, szeretem a kihívásokat. Tizenöt évvel ezelőtt voltak hullámvölgyeink a pályán és azon kívül is. Most, hogy a hírességek közötti meccsek annyira divatosak lettek, előálltam egy kicsit őrült kihívással. Kihívlak téged itt, a barcelonai Gran Price bokszklubban egy küzdelemre, amelyet a ’Dura la Vita’ YouTube-csatornámon fogok közvetíteni. Kihívlak, remélem, elfogadod, találkozunk ebben a ringben.”

Annak ellenére, hogy Pedrosával ellentétben Lorenzo teljesen visszavonult a motorozástól, és 2019 óta még szabadkártyával sem versenyzett, formában tartja magát, hiszen autóversenyzőként továbbra is aktív. A KTM tesztpilótája esetében pedig nem kell ecsetelni, hogy miért jó az edzettségi állapota, így ebből a szempontból jó meccsnek nézünk elébe. Merthogy a meccset meg fogják rendezni, ugyanis Pedrosa elfogadta a kihívást.

Szia, Jorge! Most láttam a videódat, megyek Jerezbe – válaszolta egy másik videóban. – Először azt gondoltam, hogy ez elég őrült ötlet, de az is igaz, hogy most formában vagyok, és nem tagadom, elég nagy a kísértés, hogy adjak neked pár pofont. Elfogadom a kihívásodat, mondd meg a dátumot, valamint az időpontot, és találkozunk a ringben.”

Lorenzo egy hozzászólásban jelezte, hogy nem számított a kihívás elfogadására, és bátornak nevezte honfitársát. Mások szintén kommenteltek a videó alá: Jorge Martín az önkéntes bírói szerepre jelentkezett be, míg Fabio Quartararo az első sorba szeretne jegyet venni. A küzdelem alighanem óriási érdeklődésre tart majd számot, és még a Spanyol Nagydíj sajtónapján is téma volt.

Nem tudok róla sok részletet, mert csak szerdán egyeztem bele – nyilatkozta a MotoGP hivatalos honlapjának Pedrosa. – Beszélnem kell vele, hogy meghatározzuk a mérkőzés [részleteit]. Az ő ötlete volt. Még azt sem tudom, mennyi időm van edzeni, de amint megvan az időpont, kialakítunk egy edzéstervet, és meghatározzuk a küzdelem szabályait.”

Viñales lehet a mezőny második legjobban fizetett versenyzője, ha elfogadja a Honda ajánlatát

0

Egy értesülés szerint a Honda ajánlatot tett Maverick Viñalesnek. A szerződés két évről szólna, és a MotoGP mezőnyének második legjobban fizetett pilótájává tenné a spanyol versenyzőt.

Kétség sem férhet hozzá, hogy a MotoGP-szezon előző fordulójának, az Amerikai Nagydíjnak Maverick Viñales volt a főszereplője, az Aprilia motorosa Austinban az időmérőt, a sprintet és a főfutamot is megnyerte. Ráadásul vasárnap hatalmas felzárkózást bemutatva sikerült győznie, hiszen a rajt után hátraesett a tizenegyedik helyre, majd onnan kapaszkodott vissza az élre.

Viñales könnyek között idézte fel az elmúlt éveket, amikor többször is be akarta fejezni

Mindezek tetejébe a főverseny megnyerésével még egy történelmi tettet is végrehajtott, ugyanis ezzel ő lett az első pilóta, aki a MotoGP-korszakban három különböző gyártó motorjával tudott futamgyőzelmet aratni. Egyébként rajta kívül erre a gyorsaságimotoros-világbajnokság teljes történelmében is csak négyen, Mike Hailwood, Randy Mamola, Eddie Lawson és Loris Capirossi voltak képesek korábban. Viñales eddig a Yamahával nyolc, a Suzukival és az Apriliával pedig egy-egy diadalt jegyezhetett fel magának.

A Motosprint értesülései szerint pedig megnyílhat előtte az út afelé, hogy tovább növelje azon gyártók számát, amelyekkel futamot tudott nyerni. A lap ugyanis arról ír, hogy a Honda ajánlatot tett neki, az aszakaiak két évre igazolnák le, és a mezőny második legjobban fizetett versenyzőjévé tennék. Jelenleg Fabio Quartararo vezeti ezt a rangsort, akinek a Yamaha az új megállapodásuk alapján évenkénti 12 millió eurót utal át. A második helyen Francesco Bagnaiát találhatjuk, aki szezononként 10 millió euróval lesz gazdagabb.

Az újság szerint Viñales tudja, hogy az Apriliának nagy szüksége van rá, bár „nem nélkülözhetetlen” számukra. Így azt is könnyedén el lehet képzelni, hogy a Honda ajánlatát felhasználva magasabb fizetést tud majd kialkudni magának a noaleiektől.

Egyébként a Honda feltehetően akkor fordulhatott Viñales felé, amikor kiderült, hogy Pedro Acostát nem tudják megszerezni. Jelenleg két pilótájuknak, Luca Marininek és Johann Zarcónak van érvényes szerződése a következő szezonra, tehát, ha valóban le akarnák igazolni a 29 éves pilótát, akkor előbb mindenképpen meg kell egyezniük a szatellitcsapatukkal, az LCR-rel a hosszabbításról, bár ez egyelőre nem tűnik olyan nehéz feladatnak számukra.

Eldőlhetett Acosta jövője, hoppon maradhat a Honda

Eldőlhetett Acosta jövője, hoppon maradhat a Honda

0

Egy értesülés szerint Pedro Acosta további egy évvel meghosszabbította a KTM-mel kötött szerződését. Az osztrákok viszont ennél is többet akarnak, és 2026 végéig láncolnák magukhoz a spanyol pilótát.

Az idei szezon első három fordulója alatt Pedro Acosta valósággal berobbant a MotoGP-be. Az újonc már Katarban is jól ment, ám először igazán a Portugál Nagydíjon mutatta meg, hogy milyen csodálatos dolgokra képes a királykategóriás motorral is. Portimãóban ugyanis harmadik lett a főfutamon, amit aztán az austini vasárnapon egy második hellyel fejelt meg.

A remekül szereplő Acosta hamarosan Pedrosával versenyezhet, elárulta, milyen eredményre számít

Acosta mindezt a KTM szatellitcsapatának, a GasGasnak a színeiben vitte végbe. A mazarróni cápa jelenleg az osztrák gyártó pilótája, ahogyan lényegében a gyorsaságimotoros-vb kisebb kategóriájiban eltöltött évei alatt is az volt. Hiszen a Moto3-as és a Moto2-es világbajnoki címét is a Red Bull KTM Ajo istállóval szerezte.

A gyártó és a pilóta között pedig elég jó kapcsolat alakult ki az évek során. Így nem meglepő, hogy a Motosprint szerint Acosta „elegánsan visszautasította” a Repsol Honda megkeresését. A japán alakulat vezetői azért próbálkozhattak be nála, mert hivatalosan még csak az idei szezon végéig van szerződése.

Ez azonban nemrég megváltozhatott. A kontraktusa ugyanis tartalmazott egy további egy szezonra szóló opciót, amelyet a GPOne.com beszámolója szerint a KTM lehívott, Acosta pedig örömmel elfogadta a megújítási kérelmet.

Ám a lap szerint a mattighofeniek nem elégednek meg ezzel, mivel abban érdekeltek, hogy „biztosítsák maguknak azt a kincset, amelybe annyi éven át befektettek”. Ez alapján a KTM-nél most azon dolgoznak, hogy Acostával egy teljesen új, kétéves megállapodást kössenek, amely a 2026-os idény végéig hozzájuk láncolná a spanyol motorost. Egyébként pillanatnyilag csak Fabio Quartararo (Yamaha), Francesco Bagnaia és Fermín Aldeguer (mindketten Ducati) rendelkezik bejelentett szerződéssel, amely eddig érvényes.

Az egy másik kérdés, hogy Acostát mikor fogják előléptetni a KTM gyári csapatához – aminek a bekövetkezését szinte teljesen biztosra lehet venni –, egyelőre csak annyit tudunk, hogy az idei szezon közben nem tervezik ezt meglépni.

A KTM vezére tisztázta, hogy valóban tervezik-e Acosta és Miller kicserélését az idei szezonban

Kiderült, hogy a Yamaha mivel készül a jerezi tesztre, nem aprózzák el a fejlesztéseket

0

Egy sajtóértesülés szerint a Yamaha „teljesen új motort” fog kipróbálni a hétfői jerezi teszten.

Zajlik az élet a hétvégén sorra kerülő Spanyol Nagydíj előtt a Yamahánál. Nemrég derült ki, hogy további két évre magukhoz tudták láncolni Fabio Quartararót. A napokban pedig már arról szóltak a hírek, hogy jelenleg éppen a Pramacot próbálják elcsábítani a Ducatitól. Ezek a lépések azonban nem képesek a legégetőbb problémájuk, a motorjuk gyengélkedésének a megoldására. Viszont úgy tűnik, hogy ezen is aktívan dolgoznak.

Érik a szenzáció: egy értesülés szerint a Pramac „előrehaladott tárgyalásokat” folytat a Yamahával

A Spanyol Nagydíj utáni hétfőn egy napra Jerezben marad még a mezőny. Ekkor rendezik meg ugyanis az idei első szezon közbeni kollektív MotoGP-tesztet, amelyre a hangvillások nagy erőkkel készülnek. „A Yamaha új motorblokkot, új vázat, új lengőkart és új aerodinamikai elemeket fog kipróbálni a hétfői teszten, egy szinte teljesen új motort” – nyilatkozta az Autosportnak egy tűzközeli csapattag.

Ezen a teszten mind Quartararónak, mind Álex Rinsnek rendelkezésére fog állni egy-egy darab az összes új alkatrészből, nem úgy, mint a portimãóin. A motorblokkot a tervek szerint először a jelenlegi specifikációjú géppel próbálják majd ki, hogy lássák, pontosan mekkora előrelépést jelent. A többi frissítést pedig csak azután, fokozatosan fogják tesztelni, hogy tisztában legyenek vele, melyiknek milyen hatása van.

Az előző héten a Yamaha tesztpilótája, Cal Crutchlow már kipróbált pár új alkatrészt Barcelonában egy privát teszt – amelyből a koncessziós jogok miatt a dolgok jelenlegi állása szerint bármennyit elvégezhetnek – keretein belül. „Az egy rossz teszt volt, a rossz idő újra megviccelt bennünket” – értékelt a már idézett forrás, aki a korábbi portimãói körözésükre utalt, amelyet szintén elmosott az eső.

Visszatér az ikonikus olasz márka a Superbike-világbajnokságra

A Superbike-világbajnokság jövő évi szezonjában újra feltűnik majd a Bimota a mezőnyben. Az olasz vállalat a Kawasaki partnereként fog színre lépni.

Nemrég jelentették be, hogy a Superbike-világbajnokság következő szezonjában egy újabb gyártó csatlakozik majd a sorozatban már jelenlévők mellé. Na nem a kínai CFMoto, hanem az ikonikus Bimota.

Kínai gyártó csatlakozhat a Superbike-vb mezőnyéhez

Az olasz manufaktúra a motorjai vázát fogja készíteni, az erőforrást és a működéséhez szükséges egyéb technológiát pedig a Kawasaki adja majd, a blokk a jól ismert Ninja ZX-10RR lesz. Egyébként a japán cég birtokolja a Bimota 49,9 százalékát, tehát a Riminiben fekvő központtal működő vállalat esetén nem igazán merülhetett fel a mással való együttműködés.

Viszont a közös munka nem csak a motorok összerakására terjed majd ki. Ezt jól jelzi, hogy az istálló neve Bimota by Kawasaki Racing Team lesz. Ezt a Kawasaki gyári istállójának csapattagjaival fogják majd feltölteni, tehát tapasztalatból sem lesz hiány. Az persze egy teljesen jogos kérdés lehet, hogy ennek a lépésnek milyen hatása lesz a korábban Jonathan Rea-vel hat bajnoki címet begyűjtő alakulatra…

A Bimotától egyáltalán nem áll távol a versenyzés. Régebben több szériában is megfordultak, a talán legnagyobb sikerüket 1980-ban aratták, amikor Jon Ekerold a gyorsaságimotoros-vb 350 köbcentis kategóriájában velük ért fel a csúcsra. Ráadásul már a Superbike-világbajnokságon is megmutatták magukat. Ez leginkább a sorozat első szezonjában jött össze nekik, amelyben összesen hét futamot nyertek meg a pilótáik. Ezen diadalok közül ötöt a jelenleg a Ducatinál tevékenykedő Davide Tardozzi jegyezhetett fel magának. Tardozzi abban az évben végül Fred Merkel utolsó versenyes fordítása miatt csak a harmadik helyen zárt, csapattársa, Stéphane Mertens pedig negyedik lett.

Az ezutáni idényekben néha lehetett találkozni a Bimotával a Superbike-világbajnokságon, néha nem. A 2000-es szezon harmadik viadalán, az ausztráliai hétvége első futamán azonban minden nézőnek mélyen az emlékezetébe vésődhetett ez a név. A nedves körülmények között megrendezett futamot ugyanis meglepetésre a nemrég tragikusan fiatalon elhunyt Anthony Gobert nyerte meg egy Bimota SB8K nyergében ülve.

Drága Anthony – búcsú Anthony Goberttől, akiért még egy fesztivált is érdemes volt otthagyni

A 2014-es szezon előtt az Alstare csapat úgy döntött, hogy két Bimota BB3-mal vág neki az idénynek. Azonban ebből a motorból nem készült el elég sok ahhoz, hogy homologizáltatni tudják, így hiába indulhattak el a versenyek nagyobb részén, azokon pontot nem tudtak szerezni, és az év végén technikailag kizárták őket a bajnokságból.

Acosta a két dobogója után a kedvenc pályáján szerzi majd meg az első győzelmét? – hétvégi menetrend

0

Az előttünk álló hétvégén, Jerezben rendezik meg az idei MotoGP-szezon negyedik fordulóját. Előzetesen az tűnik a Spanyol Nagydíj egyik legnagyobb kérdésének, hogy Pedro Acostának egy harmadik és egy második hely bezsebelése után sikerül-e a dobogó tetejére is felállnia. Az újonc győzelmi esélyeit növelheti, hogy az Ángel Nietóról elnevezett pálya a kedvencei közé tartozik.

Két héttel az austini versenyhétvége után a Spanyol Nagydíjjal folytatódik a 2024-es MotoGP-idény. A Spanyol Nagydíj az egyik legrégebb óta megtalálható forduló a gyorsaságimotoros-világbajnokság naptárjában, először 1950-ben, a sorozat második szezonjában bukkant fel, egyidőben a Francia Nagydíjjal. Egyébként ennél a két fordulónál csak a Holland TT „öregebb”, hiszen az az első idénytől kezdve mindig szerepelt a kalendáriumban a koronavírus miatti kényszerszünetet kivéve.

A Spanyol Nagydíjnak eddig három helyszíne volt, a Montjuïc nevet viselő barcelonai utcai pálya, a Madrid mellett fekvő Circuito del Jarama, és a Circuito de Jerez – Ángel Nieto. Utóbbit a forduló történelmének legeredményesebb, tizenegy győzelmet arató pilótájáról nevezték el.

Idén a jerezi aszfaltcsíkra látogat el a mezőny, ahogyan 1987 óta 1988 kivételével minden évben teszi (természetesen a pandémia miatti szünetet leszámítva). Ezen a pályán Valentino Rossi látta meg a legtöbbször, hatszor elsőként a kockás zászlót, az aktív versenyzők közül pedig Marc Márquez volt itt eddig a legeredményesebb, a cerverai pilóta három győzelmet aratott. Viszont idén Francesco Bagnaia akár be is érheti őt ebben, hiszen tavaly és azelőtt is a Ducati motorosa tudott itt diadalmaskodni.

A Dél-Spanyolországban, Andalúziában fekvő létesítmény 1985-ben nyitotta meg a kapuit, a pályát legutóbb 2005-ben aszfaltozták újra. A motorosok számára kialakított nyomvonal 4424 méter hosszú, 11 méter széles és nyolc jobb-, valamint öt balkanyarból áll, a vezetési irány pedig megegyezik az óramutató járásával. Mellékesen a 7-es kanyar nemrég kapta meg Carmelo Ezpeleta, a MotoGP-t irányító Dorna vezérigazgatójának a nevét. Mind az abszolút pályacsúcs, mind a versenyben futott körrekord 2022-ből datálódik, és mindkettőt Bagnaia tartja: az előbbi 1:36.170 – ezzel a körrel szerezte meg a pole pozíciót –, utóbbi pedig 1:37.699 másodperc. A jelenlegi sebességrekordot 2021-ben állították fel: Johann Zarco akkor 300,8 km/h-val repesztett.

Hatalmas megtiszteltetés érte a MotoGP vezérét, Pedrosa mellett kapott helyet

A hétvége egyik izgalmas kérdése az lehet, hogy vajon Pedro Acosta a portimãói harmadik és az austini második helye után meg tudja-e nyerni a Spanyol Nagydíj főfutamát. A sorminta mellett Jorge Lorenzo szerint is várható ez az eredmény, bár a háromszoros MotoGP-bajnok ezt a tippjét nem szűkítette le a vasárnapi viadalra.

Nemrég maga az újonc árulta el, hogy a jerezi az egyik kedvenc pályája, amelyen az első és egyetlen Moto3-as szezonjában győzelemmel mutatkozott be a világbajnokság mezőnyének. Egy évvel később, már Moto2-es pilótaként egy bukás miatt csak huszadik lett, de tavaly újra ott volt a legjobbak között, hiszen egyedül Sam Lowes bizonyult gyorsabbnak nála. Amennyiben pedig vasárnap valóban őt intenék le elsőként, akkor megdöntene egy újabb rekordot, mivel a királykategória valaha volt legfiatalabb futamgyőztesévé válna, letaszítva az idősebb Márquez testvért erről a trónról.

Acostának a jerezi az egyik kedvenc pályája, amelyen szerinte „biztosan jól fog működni” a KTM

Acosta esélyeit növelheti, hogy saját elmondása szerint a KTM sokat tesztelt ezen a pályán, illetve a tavalyi Spanyol Nagydíjon kifejezetten jól muzsikáltak az osztrákok pilótái. Mindkét gyári versenyzőjük, Brad Binder és Jack Miller a sprinten és a főfutamon is dobogóra állhatott, előbbi egy első és egy második, utóbbi pedig két harmadik helyet szerzett. Az eddig idén mutatott teljesítményük alapján meglepő lenne, ha Binder és Miller most is ilyen jó eredményt tudna elérni, de azért a tágabban vett élmezőnyben mind a ketten ott lehetnek majd.

A KTM kontingense erre a hétvégére kiegészül majd még egy fővel, hiszen Dani Pedrosa szabadkártyával ott lesz a mezőnyben. A háromszoros világbajnok, aki jelenleg a mattighofeni gyártó tesztpilótája, tavaly is megmutathatta a tudását a jerezi közönségnek. Ez pedig nagyszerűen sikerült neki, hiszen a sprinten hatodikként, a főfutamon pedig hetedikként szelte át a célvonalat.

A remekül szereplő Acosta hamarosan Pedrosával versenyezhet, elárulta, milyen eredményre számít

Viszont nem Pedrosa lesz az egyetlen szabadkártyás induló, hiszen az Aprilia Lorenzo Savadorit, a Honda pedig Stefan Bradl is benevezte a Spanyol Nagydíjra.

A noaleiek esetében azonban várhatóan nem Savadori, hanem Maverick Viñales áll majd a középpontban. Talán nem túlzás azt állítani, hogy Austinban Viñales mesteri teljesítményt nyújtott, hiszen az időmérőt, a sprintet és a főfutamot is megnyerte, ráadásul az utóbbi egy történelmi győzelem volt. Az tehát nem kérdés, hogy nagyon jó formában érkezik meg Jerezbe, az viszont még talány, hogy ez mire lehet majd elég. Ha folytatódni fog a Massimo Rivola, az Aprilia Racing vezérigazgatója által felvázolt trend, akkor jó eséllyel megint ott lehet majd a legjobbak között.

Az Aprilia vezére szerint Katarban, Portimãóban és Austinban is az övék volt a leggyorsabb motor

Bradl és a Honda tekintetében jóval nehezebb lenne ennyire derűsnek lenni. Az idei évük eddig szinte csak a küszködéssel telik, a fejlesztéseik nem működnek, a pilótáikat pedig rendre a mezőny legvégén lehet fellelni. Az aszakaiak a másik japán gyártóval, a Yamahával együtt a versenyhétvége helyett valószínűleg már most az azután, hétfőn sorra kerülő jerezi tesztre koncentrálnak.

A Ducatinak az Amerikai Nagydíj után rendeznie kellett a sorait, hiszen azon olyan dolog történt meg velük, ami előtte nagyon régóta nem. A bolognaiak pilótái közül az idén eddig nagyon kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtó Jorge Martín és Enea Bastianini várhatja a legnyugodtabban a hétvégét, hiszen jelenleg ők foglalják el a tabella első két helyét. Márquezben az austini bukása után biztosan buzogni fog a küzdeni akarás, ahogy a 2024-es idényben idáig nem túlságosan átütő Bagnaiában is. A címvédő szerdán kijelentette, hogy eddig túlságosan „védekező” szellemben áll hozzá a versenyekhez, ami nem sok jót jelent a vetélytársaira nézve.

Így áll a MotoGP-tabella az Amerikai Nagydíj után

A Spanyol Nagydíj hétvégéjének menetrendje

PÉNTEK
9:00 – 9:35 Moto3 Szabadedzés
9:50 – 10:30 Moto2 Szabadedzés
10:45 – 11:30 MotoGP Első szabadedzés
13:15 – 13:50 Moto3 Első edzés
14:05 – 14:45 Moto2 Első edzés
15:00 – 16:00 MotoGP Edzés
SZOMBAT
8:40 – 9:10 Moto3 Második edzés
9:25 – 9:55 Moto2 Második edzés
10:10 – 10:40 MotoGP Második szabadedzés
10:50 – 11:05 MotoGP Időmérő (Q1)
11:15 – 11:30 MotoGP Időmérő (Q2)
12:50 – 13:05 Moto3 Időmérő (Q1)
13:15 – 13:30 Moto3 Időmérő (Q2)
13:45 – 14:00 Moto2 Időmérő (Q1)
14:10 – 14:25 Moto2 Időmérő (Q2)
15:00 MotoGP Sprintverseny
VASÁRNAP
9:40 – 9:50 MotoGP Bemelegítés
11:00 Moto3 Verseny
12:15 Moto2 Verseny
14:00 MotoGP Verseny